Möhippa

Jag och min storasyster har stressat en hel del senaste tiden, som brudtärnor och systrar var vi nämligen ansvariga för lillasysters möhippa som gick av stapeln igår. Vi var verkligen igång hela dagen, klockan ringde vid 07:30 och det var tempo från första stund. Vi började med den klassiska överraskningen. Frida jobbar på hotell och höll nästan på att tappa kannorna med vatten när hon klev in i rummet och de 16 "konferensdeltagarna" ropade surprise.

Sen hann vi med lyxig hotellfrukost, gokarttävling, mekanisk tjurridning och ett besök i en studio där I was made for loving you spelades in. Frida sjöng och vi andra skrålade så gott vi kunde som kör, resultatet kommer att höras under bröllopsmiddagen. Efter det blev det lunch i en drejstudio där huvudpersonen fick dreja två skålar och vi andra fick skapa en varsin ros som hon kunde ha i skålarna. Efter en blick på min skapelse sa instruktören snällt att det gick bra med vilken blomma som helst...

Mätta och belåtna drog vi vidare för att spela Laserdome där vi blev totalt utklassade av ett gäng flinande tonårsgrabbar. Vi tog några steg längre ner längs gatan där Frida fick bli stylad och fotograferad till en almanacka som hennes blivande make ska få. Vi andra valde utstyrseln och lillasyrran såg strålande ut i allt, som den slimmade tjugosexåring hon är. Jag och storasyster garvade läppen av oss när vi diskuterade hur plaggen skulle ha sett ut på oss! Sen blev det middagshäng på Fondueboden och jag skulle tro att ungdomarna fortsatte festa hela natten lång. Själv drack jag två glas Resorb och var i säng en timme efter midnatt. Jag fyller 32 på måndag och lever upp till min tantålder väl, men så mår jag också oförskämt bra så här dagen efter!

Bilder från möhippan kommer närmsta dagarna!

Postat av: malin

hallå där !! 32 är ingen tantålder, några år till får du vänta innan du kan skylla på åldern:)

2010-05-15 @ 16:17:05
URL: http://mallanp.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0