Manualen till livet

För ett tag sedan när jag och en nära vän var ute och åt middag såg vi två äldre herrar sitta vid ett bord i närheten. De var glada och drack varsitt glas vin fastän det var vardag. Båda hade stålgrått hår och var finklädda, bägge var nog i åttioårsåldern. Då och då skrattade de så att de var tvungna att torka lite tårar. Hon och jag log mot varann och sa att det där är ju vi om fyrtio år, ser du det? Kolla vad kul vi har!

Givetvis kommer mycket att fortsätta förändras genom åren. Inte minst jag, inte minst hon. Vi har redan samlat på oss ett myller av minnen, bilder och dofter. Några samlade i ett album hemma i bokhyllan. De flesta inuti mitt huvud.


Postat av: Daniel

hehe ja det e sann vänskap! 80, skratt p vin i handen! :)

2010-05-31 @ 18:51:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Fia

Vad härligt det låter! Tänk att få sitta och skratta gott med en god vän när man är 80 år. Det ser jag fram emot!

2010-05-31 @ 20:32:50
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0