Varandet

Är i en vidrig less på mig-själv-fas. Frustrerande att inte kunna göra slut.

Jag tänkte lite på det där uttrycket good enough, att vara bra nog. Bra nog för sig själv, att inte falla för trycket, inte börja mäta sig med andra. Helt enkelt bara att vara så bra som jag själv önskar. Tillräckligt bra i min värld och tillräckligt närvarande i andras världar.

Postat av: Anna Stilla

Jag tittar ofta på de som är duktigare än mig. Jag önskar att jag vore så grymt duktig som de är. Men det kommer jag aldrig att bli och det är inget jag kan göra åt. Men då tänker jag att jag vill bli så duktig som jag kan bli. Istället för att vara så duktig som andra är. Det sättet att tänka gör mig lugn och nöjd.

2010-05-13 @ 22:15:28
URL: http://www.annastilla.blogspot.com

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0