Detaljminnen

Jag gick med händerna långt nere i fickorna, jag är inte helt säker men jag tror att hon lät armarna hänga fria. Det var en fredag men inte särskilt trångt i affären. Vi gick ganska nära varandra ändå. Vi åkte rulltrappa upp till en restaurang och jag kan inte minnas om vi stod på samma trappsteg eller inte. Kanske stod jag på steget ovanför henne.

Du sitter till höger om mig på sängen och jag lutar mig mot dig. Det är som att jag kastar mig ut för ett stup när jag gör det, på liv eller död. Men det vet ju bara jag. Fastän två helt olika människor bara sitter där på kanten av en säng och existerar tillsammans, så har jag aldrig någonsin känt mig så trygg. Skulle världen rasa samman i just det ögonblicket, så skulle vi ändå sitta kvar.

Postat av: Daniel

Mera sådana känslor & människoträffar åt folket!

2010-10-11 @ 12:06:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Det kallar jag detaljminnen! Fint som snus! ;)

2010-10-13 @ 20:48:14
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0