Orden finns här

Jag har krupit ner i min dubbelsäng med datorn i knät. Kläderna från dagen bildar en liten ö på golvet nedanför sängen och jag har inte brytt mig om att ta på någon sovtröja. Det är lite kallt med naken hud mot sänglakan. Den andra sidan av sängen är bäddad och ekar tom. Det är första gången jag tänker så. Jag har aldrig tänkt på att det faktiskt skulle kunna ligga någon där bredvid.

Hösten är så sjukt vacker. Helt otroligt, på egen hand färglägger sig naturen så otroligt fantasifullt. Det är nu utan tvivel oktober och då och då känns det en smula läskigt att veta att inget kommer bli sig likt igen. Men av samma anledning känns det också rätt spännande.

Nu ska jag vila. En gråblåsig höstdag gör sig bra från andra sidan fönstret också, under ett täcke.
Tänk på det.

Postat av: Daniel

Ta in värmen & njut! Å samla nya krafter!

2010-10-08 @ 12:56:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Fia

Tomma sänghalvor känns otroligt stora och ödsliga ibland.

2010-10-09 @ 10:31:05
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0