Lördagsnätter att inte förlora sig i

 

Önskar mig någonstans ikväll. Dit där något känns. Har lite svårt för att kolla på något som helst tv-program innehållande sex, för det ofrivilliga celibatlivet funkar bara så länge man inte blir påmind om alternativet. Ingen hand tar ännu min hand. Ingen sliter ut andra halvan av sängen och viskar mig hel. Ingen ligger och läser, ber mig hålla käften i duschen eller spelar sina favoritlåtar när rödvinet och natten är på upphällningen.

Men drömmarna om henne, de bor kvar i ett skyddat rum dit vardagen aldrig når.
Så var det sagt. En slags halv bekännelse.


Postat av: Teresa

Lever också i celibat, stundvis känns det valt. I lördags när jag var ute och gick såg jag flera par som åkte bil och den som satt i passagerarsätet såg så sammanbiten ut i flera bilar och ändå avundades jag dem. Jag vill också sitta bredvid, vara på väg någonstans tillsamman med någon jag älskar...

2010-10-17 @ 23:18:20
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0