I have no pride, I have no shame

Det jobbiga är inte när folk tar för givet att man har blivit gravid tillsammans med en partner. Det jobbiga är när man svarar nej och de undrar varför?

För att ingen velat bo med någon som mig, för att det alltid finns någon annan kvinna/man som är lite bättre, lite snyggare och lite mer intressant. För att den som jag vill ha redan har någon annan, för att jag är blyg, för att jag har svårt att låta folk komma nära, för att oftast när någon är intresserad och dansar nära, så dansar jag bort.

Ungefär så tänker jag, men svarar äh, jag tar det som det kommer.

Postat av: Fia

Fast jag tycker att det låter väldigt fint att du vill ha ett barn för att du längtar efter själva barnet, inte bara för att det är något som traditionellt ska höra till ett förhållande

2011-06-08 @ 17:54:04
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Marit

Eller för att du helt enkelt inte bara sitter och väntar på få något serverat utan tar saken i egna händer. Bra gjort. Tänker på min tant Gullan som aldrig fick några barn för att hon inte fick mannen hon ville ha. Så sades det iallafall. Hon kanske ville ha en kvinna tänkte jag. Hur som helst bodde hon med sin gamla mamma och bror och levde för att samla in pengar till rädda barnen, men det kändes alltid så synd att hon inte hade några barn eller barnbarn som fick smaka hennes goda kakor eller klä sina dockor med hennes hemstickade kläder eller bara vara med henne. Jag hoppas att du träffar någon att dela vardagen med. Du skriver väldigt fint.

2011-06-13 @ 18:33:07

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0