Viljan och rädslan

Torr asfalt, löven bortsopade, allt naket… vad väntar vi på? Jag vill göra allt och jag vill göra inget och ofta kan det vara svårt för mig att hitta någon form av balans och stabilitet. Nästan varje dag måste jag säga åt mig själv att det är okej att inte riktigt ha hittat den där balansen. Okej att inte ha alla aningar. Okej att göra ingenting.

Postat av: Anonym

Det är ok. Bra att du påminner dig om det. Det ligger kraft i acceptans. Balans är något av det svåraste vi kan hitta i vårt samhälle. Vila- prestation. Det är en lyx att göra ingenting, få förunnat att stå ut med att vara närvarande i nuet med sig själv. Det är häftigt, hur mycket som kan ske när man ingenting gör. Du har för övrigt en bäbis. Vila när du kan! ;)

kram

2011-11-12 @ 08:47:12

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0