Helgen

Under hela året har jag försökt hålla huvudet över vattenytan. Jag har lyckats de flesta dagarna men den senaste tiden har varit gräslig. Kanske ställer jag till det för mig, kanske bråkar jag med någonting som borde lämnas därhän. Under tiden umgås jag förstås bara med de människor som vet allra minst om mig.

Vill inte alls känna men samtidigt mer än någonting annat. Bli inte kär i mig för redan innan är det en dålig idé och redan från början är slutet nära. Kyss mig inte som om du menar det och titta mig inte rakt in i ögonen och kalla mig absolut inte för ideal. 

Framme vid stationen där vi ska skiljas åt kramas vi och säger hörssnart. Jag har svallhjärta och vänder mig om efter hennes gestalt när hon följer gatan medan jag åker vidare.



Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0