Sådant som en gång var

Nätter som slutar klockan fyra och ord som inte borde vara för mina öron. Tegelstenen välte mig för ett drygt år sedan och nu när jag är uppe på fötter igen, regnar det småsten.
 
Dunk. Dunk.
 

Men jag ser det och jag ska försöka ta mig igenom det. Andas och inte söndra, bara lugnt förstå och konstatera att delar av mitt liv och min person som jag hållt privat och skyddat, har blivit utlämnat till främlingar och dessutom förvrängt. Helt plötsligt låg de skaviga känslorna på bordet och jag kände mig avklädd utan chans att undkomma och paniken att fan, jag tänker inte låta nästa tegelsten trilla ner!

 

Jag önskar att det gick att olära sig saker. Avlära sig. Slippa ha kunskap om hur det kan se ut, hur andra människor har valt att behandla en. Sudda ut informationen helt och hållet och få fortsätta sitt liv osårad. För en viss sorts naivitet dör av hård behandling, så är det bara.


Postat av: Fia

Jag är alltid rädd att privata känslor, händelser och angelägenheter ska sippra ut och hamna hos fel personer. Är så rädd att de ska lägga sig i, ha synpunkter, förvränga eller i största allmänhet känna till saker som är privata.

Svar: Ja, när ytligt bekanta oombedda lägger sig i och förvrider fragment av sanning till något helt annat. Med syfte att såra och spela ut människor mot varandra. Då bör de akta sig för mig!
Annelie Hansson

2014-12-06 @ 23:55:25
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0